מפעילת משפחתונים: "מטפלת פגועה תפגע בילדים, לא השעות וגובה השכר"

    אסתי פלד No Comments on מפעילת משפחתונים: "מטפלת פגועה תפגע בילדים, לא השעות וגובה השכר"

    לאור מקרי הפגיעות הפיזיות והנפשיות בילדים בידי גננות ומטפלות שנחשפו לאחרונה, הורים רבים חוששים לביטחון ילדיהם. הגברת מירי פלד מפעילת משפחתונים התראיינה ל'מהדורה המרכזית' בנושא | האם השכר הנמוך המושלם בענף גורם לכניסת מטפלות לא ראויות? האם השעות הרבות בהן עובדות חלק מהגננות גורם לשחיקה ופגיעה בילדים? ואיך נדע לזהות התעללות? | האזינו

    ילד. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאור חשיפות של מסכת התעללות בפעוטות בגני ילדים שונים ברחבי הארץ, הורים רבים מודאגים יותר בהקשר של גן הילדים, או הפעוטון בהם מפקידים את האוצר היקר להם מכל. האם התנהגות של ילד מסגירה את העובר עליו בגן? האם ישנם פתרונות טכנולוגים להביא להורים שקט נפשי? והאם שעות העבודה הרבות או שכר זעום מכניס מטפלות בעייתיות לתחום.

    מירי פלד מפעילת משפחתונים וגני ילדים בעיר פתח תקווה התראיינה ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן, על המצב כיום בפעוטונים ובגני הילדים. בתחילת הריאיון מבהירה פלד כי אין פיקוח על פעילות הפעוטונים בכל הארץ: "אני מפעילה את הפיקוח על המשפחתונים שלי, מי שמכניס את ילדיו לגן זה בגלל שהוא סומך עליי. יש לי בגן מצלמות ואני שומרת שלושה חודשים אחורה. מי שרוצה יכול לגשת ולראות ולהרגיע את חששותיו בעניין".

    פלד מספרת כי אכן לאחר חשיפת המקרה בראש העין, הורים פונים אליי עם חששות כבדים ואני מנסה להרגיע אותם.

    האם שכר העובדות בענף גורם לכניסת מטפלות פחות איכותיות? "אצלי אני מקפידה להביא עובדות שעברו הכשרה מקצועית, ואני משלמת מעל השכר מינימום כי אני מסכימה שאז העבודה היא נראית שונה. אבל מצד שני עובדת עם שכר גבוה זה אומר שהתשלום של ההורים יהיה גבוה יותר ולכן זה לא פשוט להפיל על ההורים תשלום גבוה שגם ככה אין להם".

    פלד נשאלה האם ישנה שחיקה של המטפלות תחת שעות רבות של עבודה? "יש כל מיני שיטות, בגננות שבפרונט אני נותנת להם לעבוד חצי יום. ולכן אני מחליפה אותם בגננות רעננות. יש גננות שצריכות את המשכורת הגבוהה והן מסגולות לעבוד שעות רבות יותר ויש להן הפסקה של חצי שעה שהילדים הולכים לישון. זה חשוב כל המסביב התנאים בעבודה שהם יתפקדו היטב".

    לאור המקרים שהתפרסמו לאחרונה אומרת פלד, כי מדובר במקרה מזעזע: "כל ילד הוא ילד כל בנאדם שרואה ילד משהוא בו ישר מתרכך ואם אדם מסוגל לעשות דברים כאלה, משהו בה פגוע. שאני מראיינת גננת אני נותנת לה יום לבדוק את הגישה שלה לילדים. יש תמיד בסיס קצת יותר אגרסיבי גם אם היא נחמדה להורים שהיא מסוגלת לעקוץ ילד וכדו". פלד לא מסכימה כי שעות העבודה יכולות לגרום להתעללות בילדים, "זה יכול לדרבן אך בהחלט לא הגורם".

    איך מרגיעים את ההורים: "אני מקבלת הרבה טלפונים מההורים, אני קודם כל מקשיבה להם, אני לא הולכת נגדם. אני מאפשרת להם לעמוד מאחורי הדלת או לבוא ולראות את המצלמות. הורים נוטים להסתמך היום על המדיה היום, אני מאוד מאמינה שאמא צריכה להיות קשובה ללב שלה שתסמוך על האינטואיציות שלה".

    עוד מוסיפה פלד: "אם הילד מתנהג באופן חריג צריך לשים לב ולהיות עירני. אני שמעתי שבמקרה של ראש העין, כל הילדים שנפגעו מהמטפלת ראו שהם מתנהגים באופן לא תקין והגננת של השנה אחרי קישרה את כולם לאותו מקום. גם אם ילד לא הולך בשמחה לגן זה לא אומר כלום אבל צריך לשים לב להתנהגויות מוזרות".

    האזינו לשיחה המיוחדת:

    צילום: פלאש 90


    0 תגובות